En liten bit av min verklighet..

Hej hej!

Förmodar att en kort presentation är på sin plats.. Jag heter Johan Lindgren, är 21 år och jag arbetar som ungdomsombud i Umeå kommun, på grundskolan och på fritidsförvaltningen. Kort sagt, mitt jobb går ut på att öka ungdomars inflytande i kommunen genom att bl.a. länka mellan politiker, tjänstemän och såklart unga. Mitt jobb tar mycket tid och kraft från mig men utöver det så är jag en väldigt aktiv person som gillar att umgås i goda vänners lag, träna på IKSU eller sysselsätta mig med något spontant för stunden. Att sitta stilla och ta det lugnt, det är inte riktigt min grej. Oj, detta låter nästan som en kontaktannons.. Jag vill inte vilseleda dig och vill därför understryka att så inte är fallet. För dig som eventuellt hoppats på det, vill jag säga ? tack men fortsätt leta. Äsch, skämt o sido...

Jag har alltså fått glädjen att blogga under denna vecka. Att blogga är nytt för mig och jag lägger inte heller tid och energi på att läsa någon annans blogg. Varför ska du då lägga tid på att läsa mina ord!? ? Det finns väl egentligen inget bra svar på det, men förhoppningsvis är det för att du råkar ha en stund till övers och vill förflytta dina tankar från din verklighet till min istället. Ja, det är väl det som jag kan tänkas erbjuda dig under denna vecka - en liten bit av min verklighet..

Nu är det söndag kväll och jag tänker inte skriva mer, men för att ge dig en kort framåtblick om vad jag framledes kommer att blogga om så tänker jag berätta mer om mig, mitt arbete i höst, fram och motgångar. Vad som sker i veckan och andra spontana tankar som kan tänkas tränga sig in under skrivandets stund. Till nästa gång säger jag god natt och jag vill önska dig en härlig vecka, hur än den ser ut i din verklighet..

/ Johan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0