Skuggteatern 2008

Äntligen hemma efter ännu en tolvtimmars arbetsdag, men så är det då det är ansökningstider....

Imorgon ska vi skicka in våra bidragsansökningar till kommunen, landstinget och kulturrådet, och jag har aldrig tidigare varit så peppad som i år!

Vi har tre fantastiska produktioner vi ska spela under 2008, och en enorm framgång i både sålda föreställningar och publiksiffror under 2007. Nu känner jag att det äntligen är dags för oss i Skuggteatern, och det blir faktiskt roligt att skriva ansökan, även om det är otroligt jobbigt också.

En liten förhandstitt för alla er som läser bloggen på vad Skuggteatern ska göra under 2008:

Jessicaprojektet
En ännu odöpt pjäs som skrivits av Samuel Hognert i samarbete med Jessica Åström. Det handlar om styrka, utanförskap, och att leva med ett funktionshinder. Men framförallt är det en föreställning om människor, vår syn på varandra och om att leva utanför normen.

Vad hände sen...?
Vår succéföreställning för förskolan från i vår ska uppdateras och byggas ut. Två improvisationsskådespelare skapar nu tillsammans med en musiker sagor som barnen bestämmer innehållet i. Jag har spelat i den hela våren och aldrig känt så mycket för en föreställning!

image210
Här ser ni mig i Vad hände sen...?

Improshowen
Skuggteaterns Improshow (med nästan 3000 i publiken januari-maj 2007!) kommer att fortsätta spelas med en ständigt förnyande form. Vi kommer att utbilda och utveckla oss för att göra vår publik till den lyckligaste publiken i världen!

Nyskapande improvisationsteater

Här ska vi ta improvisationsteatern till en ny nivå genom att under en lång förberedelseperiod arbeta fram en helt ny form av föreställning där vi improviserar utifrån dagens aktuella händelser, staden vi är i och publiken som sitter och ser på. Vi vill jobba med allvar och budskap och förnya improvisationsteatern!


Som ni ser är det mycket Impro under 2008, och förutom allt detta kommer vi att hålla kurser, jag kommer att göra mindre berättarföreställningar, vi kommer att utbilda oss, och en massa, massa annat.



Nu vet jag inte om jag råkade göra för mycket reklam, ni får säga till mig i såna fall så ska jag ta bort det. Det är bara det att under de här dagarna har jag nästan ingentingt annat i huvudet...

Ha en underbar kväll allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0