Vad är kultur?

rösta 

Idag har jag haft lite fullt upp så någon större tid till bloggande har inte funnits, det jag hann med var att rösta förhandsrösta eftersom jag inte kommer hinna med det på valdagen. Förutom röstandet så har jag ägnat dagen åt att städa upp efter en privat kulturaktivitet jag hade för mina vänner i helgen.

Innan jag satte mig för att få ner dagens blogg satt jag och läste lite bland kommentarer och forums inlägg här på sidan, det var lite tomt vad tycker egentligen folket är bra respektive dåligt? För åsikter har nog de flesta om det mesta…..
 
Vad är kultur egentligen enligt just dig, vad är viktigt i ett kulturarbete? Vem är viktig och varför….

En sak jag själv är nyfiken på eftersom jag en gång jobbade där, vad händer med Ungdomens hus i Hamnmagasinet? Var hittar man info om sånt? Vad säger ni som jobbar med huset och vad säger ni politiker?


Det får räcka för idag så tjingeling på er!

Kommentarer
Postat av: punkig

Vad är kultur? Svar är att det är mer än vad kultureliten anser vara kultur.

Vad är viktigt i ett kulturarbete? Vad sa du? Kulturarbete? Viktigt är väl att det ens finns kulturarbete och att Arbetsförmedlingen ändrar sin syn på vad som är kulturarbete.

2006-09-13 @ 17:13:43
Postat av: Jonny

1. Visst att det är mer, men det svarar inte på frågan ändå.

2. Om deras syn är fel, hur är då "rätt syn" på vad som är kulturarbete?

2006-09-14 @ 00:02:36
Postat av: Sko

Vad begreppet "kultur" innefattar är olika från person till person. Oftast menar man väl musik, film, teater, konst, museer och lite annat. Men jag tycker gott att sport och friluftsliv också kan få vara med i kulturhuvudstadssatsningen.

Vad är då en "kulturarbetare"? Egentligen en ganska ointressant fråga, men Arbetsförmedlingen måste väl antagligen ha en tydlig definition för det av administrativa skäl. Typ pengapotter och så...

2006-09-14 @ 07:52:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0