Jobbig dag

Eftermiddagen har känts som om jag var två steg efter hela tiden. Osloprojektet har problem eftersom Craggs atelje och arkitektkontoret i Oslo har olika Autocad program. Efter ett antal telefonsamtal har vi förhoppningsvis kommit något närmare en lösning. Jag måste förstås se till att kunden blir nöjd, det är ett för stort projekt för att det ska få bli grus i maskineriet innan det ens har kommit igång.

Vi har fått hem tre sköra porslinsskulpturer av Eva Hild idag, en av dom skulle packas om i en mindre låda för leverans till Finland. Kunden var här och vi hjälptes åt att avsyna skulpturen och packa om den, sedan fick vi tid med en kopp kaffe och lite småprat om 2014.

För övrigt har jag försökt svara i två telefonlinjer hela eftermiddagen, Sara fick åka hem till sin vattkoppssjuka dotter direkt efter lunch och då blir det bara jag kvar. Det är verkligen angeläget att vi fyller vakansen efter Chatarina. Jag har bokat flygbiljett till John McCormack från Craggs atelje, han kommer upp på tisdag kväll och ondagen blir en fysisk arbetsdag.

Nu är det dags att åka hem och få lite mat. Sedan blir det ett tag i kakelprojektet. Jag sålde badkaret och tvättstället idag, Blocket är fantastiskt.

I morgon är en ny dag med nya möjligheter.

Vi hörs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0