DIY

do-it-yourself (gör-det-själv) mentaliteten inom punken är nog orsaken till varför jag en gång fastnade för stilen, idag är jag kanske inte lika ung och arg som för 20 år sedan, men fascineras fortfarande över den kraft en enda individ kan ha när den vill förmedla sitt budskap.


Det som inte har förändrats nämnvärt är väl bara att folk i lika stor utsträckning idag misstror mina kunskaper pga. att jag är punkare, vilket leder till att jag får jobba extra hårt för att få jobb och andra saker, lägga i en högre växel än många andra. Men det är mitt val och mitt liv.


Eftersom punken är orsaken till att jag blev ombedd att blogga så kommer den att ta sin plats i mitt skrivande, men då jag inte är aktiv inom scenen så blir det mest personliga tankar.

Jag minns en händelse efter att jag var med i VK för ett par år sedan och min mamma var och hälsade på en bekant på ett av vårdhemmen här i stan, två ur personalen gick förbi min mamma och spydde galla över hur man kan se ut så och vilken dålig människa han på bilden måste vara. Min mamma ställde sig upp och frågade personerna om dom känner han som dom verkar veta så mycket om? Vilket dom ju givetvis inte gjorde, men det gjorde min mamma som berättade för dem att personen på bilden var hennes son. DÅ tog orden slut och personerna visste inte riktigt vart dom skulle ta vägen. Nästa gång kanske åtminstone de två tänker lite längre innan dom uttalar sig!


Vardagskultur
Såna dagar då jag snubblar över en ny upptäckt av ”vardagskultur” någon som gör sin grej mest för sin egen skull,  för att dom gillar att göra just det, då lyser solen på en!



Om du tänker efter…..vad ser du på vägen till jobbet?



82793-60

Mina dagar brukar börja med den här synen över Umeälven. Det finns mycket vackert i våran stad en del saker som bara finns där och vi sällan stannar upp och tänker på dom. Kraven och stressen gör att vi missar mycket av det fina i livet.



På vägen hem idag så fundera över vad du har i din vardag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0