Nerverna

Hej,

pulsen är hög nu, ni vet, andetagen stannar liksom innan de hunnit ner till magen. Det är helt i sin ordning kvällen innan man ska släppa en ny skiva. Lägg till en förkylning på det, ett extremt dammigt golv, och lite värk i högra handen, så är det exakt som det alltid kommer att vara inför en viktig spelning. 

I morgon är det alltså releasefest för min nya skiva, "Be the knight". (Det var väl därför jag fick blogg-ansvaret denna vecka) Festen kommer att äga rum på Scharinska villan, vårt arv, vårt guld. I dessa fattiga tider som råder med brist på själfulla, gamla, snygga lokaler är det en nåd att vi fått tillbaka Scharinska villan.
Lenny & Wild, som startat vad som nu, enligt mig, är Umeås absolut bästa klubb, Club Subjekt, ska DJ:a under kvällen. De kommer som vanligt att spela en grym blandning av låtar, helt utan den prestige och skitnödighet som många andra DJ:s verkar besitta. Förutom det ska jag, tillsammans med bandet, spela live.
I den spanska salen, som fått tillbaka sina underbara mosaik-väggar. Vi kommer att köra ett rejält set.
Hela plattan helt enkelt, från början till slut. Oskar Sandlund, som producerat, mixat och spelat in skivan, spelar trummor. Kid-Lars, Lars-bas, Lars Eriksson, Lasse-kärt barn har många namn ni vet, spelar bas.
Speciella gäster för kvällen är Anders Lind på klaviatur, David Sandström och Frida Hyvönen på sång.
Det kommer bli ett bra drag alltså, så skramla ihop 60 kronor och ta er dit i morgon kväll!

Nu måste jag gå och stoppa i affish-inlagor i digipacken. Jag har tusen stycken som ska göras, så det är nog dax att börja nu.

Love

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0