Mycket att stå i nu

Hejsan!

Blev ett helguppehåll från bloggen tyvärr men jag ska försöka skriva ett inlägg nu innan jag springer iväg till Hamnmagasinet. Har missat lunchen igen men 1 1/2 dl gröt med havremöjlk och mosad banan till frukost håller mig mätt ett bra tag till. 

Helgen blev riktigt bra tillslut och sambon tog sig hem också. På lördagen var det ju utdelning av Norrmejerierstipendiet och som ni kanske har läst i tidningen så blev det inte jag som blev 25000 kr rikare. Jag var ändå ruskigt förberedd på att det skulle bli Sebastian som fick det och jag känner mig faktiskt nöjd trots allt. Har ju fått ruskigt mycket PR på grund av detta och att bli utvald blad nästan 100 ansökningar är inte dåligt!  

Nu väntar jag på besked från a-kassan om jag kan få några pengar att leva på i sommar. Lever just nu på lånade stålar efter semestern...Känns lite konstigt att vara fattig men man får leva snålt helt enkelt. Ibland kan jag bli lite bitter på mitt jobb att det inte finns några pengar till semester. Man jobbar som en galning 10 månader om året sen är man arbetslös i juni och juli. Jag kan känna att jag längtar efter att finnas med i systemet någon gång och ha en "riktig" semester...Samtidigt har man rätt mycket frihet när man jobbar som jag gör. Ganska bra om man ska iväg och spela på en helg t.ex att man kan lägg upp sin arbetstid som man vill.  

Har ringt nästan alla göteborgare nu och det har hittils resulterat i omkring fem nya deltagare vilket innebär att vi är uppe i 17 deltagare sammanlagt på Popkollo och 14 på skejtkollo = 31 st totalt. Det känns mycket bra och som att det verkligen blir ett kollo men inte heller för många att hålla reda på samtidigt. Jag måste ge en eloge till våra bidragsgivare som verkligen stöttar detta kollo! Vi rigde runt förra veckan för att höra att de ville vara med och stötta även fast vi inte får helt fullt (50st) och alla vill ändå vara med och är positiva till idén. Tack så mycket!

Det roligaste som finns är fasen att prata med deltagarnas föräldrar! De blir så glada att man ringer och kan erbjuda ett alternativ till deras tjejer som säkert blivit besvikna för att de inte kom in i Göteborg. Sen är det såklart lite otäckt att skicka iväg sin 13-åring ända till Umeå men de är ändå postiva och vill ju gärna att dottern ska få åka. Det gör mig glad!

Börjar känna igen känslan från när jag jobbade med detta ifjol. Man blir så stolt när man tänker på vad det är man åstadkommer ändå! Och jag kan säga en sak till er läsare och det är att det är inte lite kan ska tänka på! Busstransporter, mat till 40 pers, utflykter, innehåll, kvällsaktiviteter och gud vet allt....Nej, nu måste jag springa!! 

kramkram från en speedad, peppad men fattig Kicki

Kommentarer
Postat av: Kenny

Att hitta sin publik verkar vara ett gemensamt problem för många arrangörer. Den finns ju, men hur får man tag på dem? Det är inte många som arbetar så enträget som du, men det är säkert fet som behövs.

2006-07-04 @ 08:42:03
Postat av: Kenny

Oj. fet = det

2006-07-04 @ 08:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0