Umeås bästa sångare

Jag har för en gångs skull fått njuta av det underbara vårvädret. Jag tog en day off  från jobbet och tog hand om mig själv - vandrade runt i butikerna i city och hann till och med en  fika med vänner. Dagen avslutades med att åka ut till Media markt och kolla in detta gigantiska varuhus vilket var en upplevelse utöver det vanliga! Jag lyfter på hatten och hälsar er välkommen kul att ha er här i stan.

Så nu har vi kommit till slutet av denna vecka och jag har fortfarande inte riktigt förstått mig på detta med bloggande? Ska man skriva om vad som har hänt under dagen eller ska man skriva om nästa dag? Hmm, eftersom jag skriver om mina dagar när jag kommit hem och det kommer upp dagen efter på hemsidan så blir det lite konstigt men jag ska försöka slå två flugor i en smäll denna gång och skriva om gårdagen och dagen.

Som sagt, torsdagen var en ledig dag som jag spenderat med vänner och vandrat runt i butiker. Jag måste säga att Umeå är en riktigt underbar stad här på våren folk vaknar till liv och skakar av sig all vintertrötthet och kommer ut. Man kan nästan känna glädjen när man vandrar över torget!

Idag är det fredag och det är väl den dagen på veckan som det är mest action för mig, det är dessa dagar som jag ska se till att stämmningen är på topp och kvällen blir minnesvärd. Ikväll så är det månadsfinal i karaoketävlingen JC superstar som är en karaoketävling där vi ska kora Umeås bästa sångare som kommer att uppträda på Kulturnatta. Utöver detta så har vi även coverbandet MackDaniel's som spelar hos oss under kvällen. MackDaniel's kommer att spela på coverclubsidan även känt som "the classic floor".

Dessa två event är en möjlighet för lokala talanger att synlighetgöra och profilera sig. Genom denna karaoketävling så lyfts nya sångtalanger fram samtidigt som man får en erfarenhet om hur det är att stå på en scen och uppträda inför publik. Med tävlingen så hoppas vi att fler talanger ska träda fram och stärka Umeås lokala musikliv. Kvällens finalister är Alexandra Knutsson, Erik Fredriksson och Jasmin Roukachi. Finalen kommer att äga rum på nattklubben X3M kl 24.00 i karakokebaren.

När det kommer till coverbanden så är det samma sak - att med en scen att spela på så ger det en möjlighet att marknadsföra sig men då som ett band. Kvällens band är ett glatt gäng som jag har fått möjlighet att även lära känna privat. Dessa fem grabbar kommer att bjuda på en konsert med både rock- och popcovers. Ni kanske känner igen namnet MackDaniel's vilket är även UIK:s officella matchband. MackDaniel's kommer att spela cirka 23.15 på Coverclubsidan.

Sist men inte minst så har ni som missade onsdagens karaokebar möjlighet att få uppleva detta igen. Vi kör nämligen även karaokebar på fredagar på restaurang 2 våningar.

/ D

Kommentarer
Postat av: Tobias

Hitta nya nattklubbar på krogguiden.nu.

Här kan du också hitta info och läsa andras omdömen om krogen.

2009-10-12 @ 21:16:00
URL: http://krogguiden.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0