Om jag var kommunalpolitiker i Umeå så skulle jag...

...Försöka få Umeå att bli en Fairtradecity.
Lina Sandell skrev i en sång "Gör det lilla du kan..." och det här är nåt litet som Umeå kommun skulle kunna göra. Umeå kan mycket mer, men det är ju i alla fall en början!
Läs mer om Fairtradecity här: http://www.rattvisemarkt.se/cldoc/403.htm.

...Prioritera barnen i första hand i Kommunala musikskolan.
Vad har hänt? Jag blir helt blå när jag tänker på att kommunala musikskolan går ut och erbjuder vuxna musikundervisning och barnen får stå på kö år efter år. Jag möter barn som är så sugna att få lära sig ett instrument, men efter flera år i kö, så mattas intresset. Om inte kommunala musikskolan finns till för barnen blir musik en klassfråga - De som har föräldrar som har råd att betala privatlektioner får lära sig att spela... För vuxna som vill lära sig spela finns ett gäng studieförbund med statligt stöd. Vet inte vem som tog beslutet, men jag hoppas det finns nån vettig förklaring som inte jag kann se...

...Löst E4 proppen.
Det är inte klokt att det inte funkar! Fattar ingenting...

...Inte köpt in den stående mannen för många hundra tusen, de pengarna kunde räckt till en massa lektioner i kommunala musikskolan om det är pengar det handlar om.

...Fixat så förbindelserna med Wasa blir stabila och pålitliga. Tänk, det ligger en stor stad där på andra sidan vattnet, vilka möjligheter? kulturellt, affärsmässigt, kommunalt ja på alla plan. Men, när det som nu kostar som en billig charter och man inte kan lita på att båten går kan ingen börja bygga nåt.

...Styrt upp lönerna för personliga assistenter.
15500kr i ingångslön. Ett skämt?

...Fått igång gröndieseltillverkningen i länet.
När jag hälsade på er i valstugan sa ni i miljöpartiet att det fanns såna planer, har inte hört nåt om det sen dess? Bor man i Norrland och är yrkesverksam musiker så måste man åka bil. En massa bil. Man måste dessutom ha en bli som orkar dra tungt. Är man då musiker så har man inte pengar att köpa en ny bil. Därför skulle jag vilja köra min bil på gröndiesel.

Jag skulle nog faktiskt vilja vara kommunalpolitiker. Men, tyvärr har jag inte hittat nåt parti som passar. Och, ska jag dessutom starta ett nytt parti så blir det ett stort projekt? nåväl... var sak har sin tid...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0