Premiärvecka

Efter att ha varit hemma och kurerat en höstförkylning i några dagar är jag nu tillbaka på jobbet. Den här veckan har Umeå Teaterförening två premiärer. Först ut är konstnären Fia-Stina Sandlund på tisdag med "Om du är rebell så är jag reko". Sedan är det Shakespeares "Rikard III" med Rikard Wolff i huvudrollen på fredag.
Fia-Stina Sandlund har varit hemlighetsfull inför premiären. Vi har fått veta att hon har med sig förinspelade samtal med några intressanta personer som hon ska mixa med exna texter. Vilka personerna är avslöjas först på premiären. Fia-Stina är kanske mest känd för att ha kuppat Fröken Sverigetävlingen. Som livsuppgift har hon formulerat att skapa världsfred och krossa gubbväldet. Själv kallar hon "Om du är rebell så är jag reko" för en dokumentär performance. Ser framemot premiären i morgon och litar på att min kollega har koll på alla detaljerna. Jag ska i stället koncentrera mig på allt inför "Rikard III". Mediaintresset är stort och telefonen ringer hela tiden. Presschefen på Riksteatern ringde just och berättade att Rapport gör ett inslag idag.
Jag återkommer med rapporter om vad som händer bakom kulisserna på teatern den här veckan.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0