kort

Jag ska hålla mig kort, denna dag, då jag stormat ner till Sagateatern för att uppleva Portfolio live. Med sponsring av Krenova, har sex hågade kulturarbetande presenterat vad de sysslar med och varför. Initiativtagaren Anders Gunnarsson berättar inledningsvis att han drivits av nyfikenheten kring ovetskapen om vad de kreativa runtomkring honom egentligen sysslar med. Det mynnar denna kväll ut i ett generöst och öppet berättande av presentatörernas arbete och preferenser inom sitt fält. Där måleri, fotografi, dataspel och lay-outande visas digitalt.
Läs mer på
http://portfolioumea.wordpress.com
En fullkomligt genialisk idé, där det korta avståndet mellan utövare och publik borde kunna ge nya kontakter.
Blott en knapp vecka kvar till offentliggörandet av Europas Kulturhuvudstad 2014. Jag har skummat igenom programmet, uppmärksammat den nya linjen i upprustningen av staden, fyllt i enkäten på Gammlia och förstår att: Umeå vill förbättra sitt utbud beträffande sport och kultur, upprätthålla hög kvalitet på stadsrummet med nya byggprojekt i centrumfyrkanten, tex Sparken skateboardpark och  Lerstenens förslag på nytt badhus med tävlingsbassäng. Det är en oerhört spännande tid att få leva i staden under de här satsningarna!
Jag håller på Umeå och hoppas det går vägen!
Erika Volpe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0