Inlandsresenär

Samme Simon spelade en LP för mig för åtta år sedan. Sävarbandet Isolation Years skiva Inland Traveller. Jag skulle spela in ett blandband och ville ha något nytt och bra. Jag valde mellan titelspåret och Cold Morning in Minusinsk.

Om ett band någonsin fångat känslan av en kylig morgon, rök ur mun, tidigt tidigt så låter det så. Senare har jag hört att bandet själva benämnt skivan sin ryska skiva. Borsjtj och brödbrist. Jo, så låter det i musikform.

Året efter såg jag Isolation Years spela förband till Flaming Lips på Münchenbryggeriet i Stockholm. Oklahoma-bandet var spektakulära med djurdräkter och bollar och rekvisita. Men jag minns inte direkt något alls av det. Jag minns bara Jakob Nyström i en tröja med en solnedgång och en röst som smälte isar.

Isolation Years – Cold Morning In Minusinsk



Kommentarer
Postat av: simon

ha! trevliga minnen båda två!

2009-09-25 @ 12:26:42
URL: http://djdumfan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0