Ny vecka och naturligtvis en ny bloggare

Då har alltså prestationsångesten satt in och det är dags att prestera en kulturhuvudstadsblogg för en vecka. Jag börjar min blogg med en kort presentation av mig själv. Även om det kan verka traditionellt och föreläsningsaktigt så kan det vara bra att veta vem som sitter bakom tangentbordet. Jag brukar dessutom säga att så ska du göra till mina deltagare, studenter eller elever på kurser i pedagogik under mina år som lärare och pedagog på olika stadier alltifrån grundskola till universitet. 

Namn: Mikael Sjöberg
Yrken: Pedagogisk konsult inom IT och lärande (UmU, SLU), EU koordinator, doktor i beteendeekologi, egenföretagare och visionär (om jag får tycka till själv)
Bostadsort: Holmsund
Karaktär: Italienskt temperament i en norrländsk klädnad.

Under veckan tänkte jag blogga om lite allt möjligt som händer mig i min vardag och naturligtvis om mina intressen. Jag hoppas hinna med att utveckla lite fördjupningar och funderingar inom kultur, pedagogik och IT men naturligtvis även kommentera händelser som är dagsfärska. Det kan verka lite överambitiöst med att avhandla t.ex. kultur i några korta blogginlägg, men det blir bara några tankeskärvor (kanske tankevurpor) om hur jag tror att olika fenomen påverkar oss och vår värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0