Humörhöjarlista

Här följer några förslag på saker du kan göra för att höja humöret, alltihopa funkar just nu på mig.

1. Läs Göran Tunströms Juloratoriet. Jag fick den nyligen i min hand och nu undrar jag varför jag inte läst den tidigare.
2. Åk milspåret på I20, garanterat upplyftande när du första gången når krönet på längsta uppförsbacken och inte har blodsmak i munnen.
3. Ladda ner Frida Hyvönens senaste Silence is wild i din Ipod.
4. Ta en fika på Skeppsviks Herrgård. Kompensera med en promenad längs byvägen först.
5. Om du har en tonåring hemma: Njut när han laddar för att för första gången gå på Ume Open. The Hives står på programmet i kväll. En ny värld av underbara, okända upplevelser ligger precis framför honom. Han har vittring men inte mer än så ännu...
6. Se 1809, i kärlek och krig med Greger Ottosson. Denna fantastiska berättelse av Thomas Andersson förtjänade verkligen att väckas till liv igen. Vi på teatern gjorde det förstås med anledning av det pågående märkesåret. Bara en sån sak som att Greger sjunger helt utan ackompanjemang - om kärlek och om vår gemensamma historia - är värt biljetten.

Kommentarer
Postat av: Jenny E

Ah - tack för tipsen! Guldkornen behövs.



Ska genast lyssna på Frida, men inte i Ipoden utan på Spotify. Om den nu finns där...

2009-04-03 @ 18:14:02
URL: http://konkretide.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0