Det var en lördagsafton

Birgitta speaking, regnet värmer i vått, jag har tjocktröjan ovanpå klänningen, tänkte sätta mej på balkongen men längtade till min blogg, mina vänner därute, jag skriver nu på en berättelse som kommer att vara grunden till en historia som kan bli nåt kul, mer säger jag inte nu, jag har ätit god middag med spenatpasta och kyckling kokt i citron och pesto med basilika, koriander och lite timjan, Annika ringde, hon hade lagat kyckling med panering, mer avancerat, men hon är också mer avancerad med spännande prylar och häftiga kläder, hon gör musik och kan sjunga lika bra som Marie Fredriksson, vi har båda sorg efter Ola som dog, han spelade elgitarr och elbas, senast jag hörde honom göra musik sjöng han en sång till akustisk gitarr, han tyckte jag var bättre på musik än på målning, men barnens pappa tyckte att jag hade språket i min makt, själv längtar jag efter en båt, att glida fram på i skymningen, jag sitter på jobbet och skriver, så härligt att ha ett arbete, I love it, men i morgon är det söndag, då ska jag åka en vit bil till Skellefteå och mingla. Ha det bra från Sparrman.P.S. Vivianne hade haft antingen min pappa Arnold eller hans storebror KarlJohan i söndagsskolan i Alvik när hon var liten, han berättade så bra att det var roligt att gå till söndagsskolan,länge leve fantasin, den kan ha makt över verkligheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0