Studiebesök (del 2)

11.48: Lunch under trädet. Textarbetet har gett en del att tänka på och jag har fortfarande ett pass på mitt andra sommarjobb kvar. Eftermiddagen kommer bli tjock. Känner det redan nu. Handlar väl om att behålla fokus genom press och allt sånt. Jag gillar att studera texter och ge rader nya betydelser. Kan sitta i timmar förlorad i några få ord, vända dem tills de ligger rätt. Orden väljer nästan ut sig själva när det blir så och i denna låts tredje vers har jag ett praktexempel att bjuda på: "Går emot öst i väst". De orden åt upp gårdagskvällens fika, men de smakaderiktigt bra när de efteråt hamnade i sitt rätta sammanhang.

13.07: Phantom power: On

14.11: Phantom power: Off. Verserna ligger där de ska, refrängen behöver bättre känsla. Märkligt. Refrängen är enkel och passande. Har jag blivit fartblind av att lyssna på samma beat för många gånger?

17.19: Hemma från jobbet igen. Vänder tid, vänder kronor. Bara att skrida till verket. Förmiddagens inspelning låter lite lite annorlunda från eftermiddagens men båda versioner har sina fördelar. Söker en mittenväg.

18.21:
Insikt om utsidan
 

18.51: Alla kanalerna är inspelade, Att skriva hela färdiga texter brukar inte alltid gå så här fort, kanske funkar jag hyffsat under press ändå. Lägger en slaskmix av det inspelade materialet i ipoden och drar på träningskläder. Löpning rensar hjärnan och musiken får en nyomgivning att spelas i. Även om den till stor del spelas in i garderober och källare så är målet med musiken att spelas upp i långt mer varierade miljöer. Vem vet, kanske känner någon rent av för att motionera till den. Jag låser in mig själv bakom mina hörlurar och joggar iväg.

23.33: Det låter ungefär som det ska göra när man lämnar en låt ifrån sig. Låten kommer upp på nätet i sin helhet inom två veckor så försökra dig om att myspace.com/MuurkGraa ligger i bland bokmärkesfavoriterna. Dessutom kommer en liten snipp att finnas för tjuvlyssning HÄR fram till dess att låten är färdigställd..

Kom ihåg: Kulturkofta är mysigt när det blåser snålt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0