Varför gav jag mig in på det här?

Här sitter jag på söndageftermiddag på Marmorvägen och ställer mig frågan.
Jag är en del av Umeås kulturpolitik i mitt jobb som enhetschef för närbiblioteken och vår bokbuss. Har du sett en sagoskog med ett slott i fjärran ute på vägen så är det den.

Svaret på frågan är att jag vill få kontakt och berätta om vad jag håller på med.

Årets stora grej är skapandet av Ålidhems kultur och resurscentrum med nytt bibliotek.

Jag fyller 55 år den 5 mars och har lång erfarenhet av bibliotek och livet som jag mött det.

Men det räcker inte. Jag kan bli lite matt när jag tänker på att jag och personalen ska planera för något som ska spela roll och ha betydelse på lång sikt.
Som tur är är vi inte ensamma. I hela biblioteksvärlden pågår en nyorientering.
Det är också mycket meningsfullt och intressant att samarbeta med fritidsgården, skolan och kulturcentrum för barn och unga som också ska rymmas i huset.

Vad är din bild av vad som skulle behövas i byggnaden?

Fundera på det medan jag avslutar helgstädningen, plockar fram  fläskkotletterna, äter middag med Olle och Sverre, somnar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0