Två favoriter ...

Två favoriter från Klungan, Sven Björklund och Olof Wretling går nu att beskåda i Barnkanalen på teve. Jag har ju bott på Carlshöjd sedan -98 och mina barn vuxit upp i den typiska Carlshöjdsandan. Här är vi lite präktiga förstår ni. Statistiken visar högt valdeltagande, höga betyg för barnen på Carlshöjdskolan och många besöker kyrkans aktiviteter.
Ta gärna chansen och titta på Dafo som går 18.35 på tisdagar. Vi som känner till området kan jubla när vi känner igen de karaktäristiska husen på Gulan.


Idag  tisdag träffades ett gäng bloggare under ledning av webbredaktör Jenny på minabibliotek.se för att diskutera en nyhet på Umeåregionens bibliotekswebb. Ett antal bloggar med bok och biblioteksinnehåll kommer att kopplas till webbsidan inom en snar framtid. Alla som var på plats hade redan en blogg, utom jag. Att jag skriver här denna vecka är ett test.  En regebundet återkommande blogg skulle för mig vara ett sätt att  bidra till Umeå 2014 tanken om öppenhet och insyn.
Nu skall jag börja klura på namn - Mina närbibliotek-rapport från en enhetschef- är ett förslag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0