Mariehem och Ålidhem

Idag måndag har jag träffat tre unga bibliotekarier som söker jobb som skolbibliotekarie på Mariehemsbiblioteket. Vi är en grupp som arbetar med rekryteringen. Det är Gun-Britt och Birgitta som är skolledare på Marieområdet, Katrin som är personalkonsulent, Annika och Astrid som är fackliga företrädare och så jag. För de sökande som blir intervjuade är det ganska krävande att svara på våra många gånger djuplodande frågor. Men att välja rätt person är inte lätt så vi måste skaffa oss en så god bild av personen som möjligt. På onsdag ska vi träffa ytterligare två intressanta kandidater.
Jag trivs verkligen med rekryteringsgruppen och tror att vi gemensamt bidrar till en så bra bedömning som man rimligen kan begära.
Och under tiden, på Ålidhem...
Anna som är skolbibliotekarie och Sören som är bibliotekarie på biblioteket har träff med personal från Ålidhems fritidsgård. De börjar spåna idéer kring möjligheter och samarbeten i den nya verksamheten. Det är ju på deras lust och engagemang det hänger att det ska hända roliga och angelägna grejer. Jag hoppas de trivs tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0