Fredagsbloggning light

En blåsig dag, men härligt uppfriskande!
Jag har fått en hel del uträttat idag, vilket känns bra, för nu är det sista helgen innan jag startar jobba på allvar.

Har under en längre tid haft problem i höften och har äntligen fått svar på vad det är så nu ska jag få kortisonspruta och sjukgymnastik. Det är skönt att veta vad som är fel så man vet vad man kan göra för att det ska bli bättre. Jag har världens mest positiva sjukgymnast och det känns så viktigt när man som jag jobbar med kroppen och är så beroende av att den ska funka. Han får en att aldrig tappa hoppet =)

Jag har ett otroligt dåligt lokalsinne och vet sällan åt vilket håll som är det bästa, men då är det tur att jag har min egen personliga GPS som guidar mig här i livet. Min käre sambo/livskamrat får ha ett stort tålamod med mig.
Under våra resor är det han som får gräva ner sig i kartan.



och jag får roa mig med att fota mig själv undertiden jag väntar.




Däremot är det jag som får stå för språkkunskaperna när vi är i spansktalande länder.


Bougainvillea - älskar de blommorna!

Den här blombilden påminner mig om att jag ska vattna min mors blommor. Hon är en blomfantast med gröna fingrar och nu är hon bortrest så växternas överlevnad ligger just nu i mina händer.
Till vattenkannan!

Vi ses!


Kommentarer
Postat av: Malin

Skönt att du får hjälp med höften, den behövs i höst vet du med alla höftskakningar som väntar i dansen:). Ha en bra lördag där ni är.

KRAM

2009-08-22 @ 12:58:40
Postat av: Pia

Skönt att det löser sig med höften..

Ja, bättre med en riktig person-gps än en apparat som säger "kör om runt"!! ;o)

2009-08-22 @ 23:57:10
URL: http://anjocapi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0