Tjuvstart...

Hej på er,
jag heter Madelene Edlund och kommer blogga den kommande veckan - jag fick tjuvstarta lite för det var ett återbud.


Jag driver ett företag som heter designmadde  - jag arbetar med kurser och worskhops i broderi, textil inspiration och måleri bland annat och med konsthantverk. Senast i går hade jag en kurs i fritt broderi ute i Skeppsvik där jag har en liten lokal. Jag berättar mer under veckan.

Jag har sedan januari 2008 också arbetat med projektet "Barns delaktighet i det fysiska rummet" som projektledare - ett samarbetsprojekt med Umeå Kommun och OMEP. Projektet undersöker och arbetar med barns delaktighet i förskolan och dess utemiljö och hur den påverkar, influerar, är och borde vara. Här i Umeå har tre förskolor varit involverade - Klumpen, Linnéan och Västangård - och vi är nu inne i avslutningsfasen, med rapportskrivning och föreläsningar.  Jag återkommer till det. Projektet pågår parallellt i Stockholm och Göteborg och forskare från Malmö Högskola kommer att göra en metanalys på det material vi har kommit fram till. Spännande är det!

Vi hörs, jag hoppas att ni får en bra dag i solen,
/Madde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0