Weekend i september

Laisaliden, ett litet hotell vid trädgränsen mellan Tärnaby och Hemavan, var mitt tillhåll denna weekend. Efter mitt senaste övernattningsbesök där för snart 10 år sedan har jag alltid längtat tillbaka.

Då, 1999, jobbade jag i ett internationellt IT- och Turismprojekt med deltagare från finska Lappland, Hampshire i England, Aostadalen i Italien, Madeira och franska Guadeloupe. Vi hade som ambition att hålla våra projektmöten hos varandra för att få chans att visa upp våra regioner, och som ni förstår så kom det att handla tjänsteresor av rang. Alla vill bjuda på sitt bästa; Guadeloupe på våren och inga stormar i sikte, Madeira i blomningstid, Aostadalen med det gnistrande Mont Blanc i fonden och Hampshire med Winchester Cathedral utanför hotellfönstret!

Efter tre år var det äntligen vår tur att ha projektmötet hos oss. Vi valde att boka in hela gänget och konferensen på detta lilla och mysiga Hotell Laisaliden! Sista dagarna i april, solen stekte, snön droppade från taken, och alla tyckte att det var det absolut bästa stället vi hade hållit våra möten på. Även vi!

Nu i helgen blev det dags igen. Helt privat.

Fru Carlsson och jag åkte upp i fredags, tog en långtur upp på några fjälltoppar i lördags och letade kantareller på söndag förmiddag. Tyvärr fanns de inte där vi sökte, men det gjorde egentligen ingenting. Vi är mer än nöjda med att middagarna, vädret och avkopplingen motsvarade upplevelsen från 1999.

Resor är så att säga en följd av mitt uppdrag och den här bloggveckan är inget undantag. Det innebär att inläggen kan komma i lite otakt, men det få ni stå ut med.

Denna måndag tre möten på jobbet – imorgon blir det besök i Vasa!

/Thomas Carlsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0