Den sista sucken




Kan börja inleda min sista text i denna blogg med att jag tar tillbaka att älgjakten pågår nu för det gör det nog inte.  Jag erkänner att jag inte har den blekaste aning när den pågår för jag har aldrig jagat o dessutom var jag vegetarian i 15 år så älg var lixom inte min grej.  Kan oxå lugna all läsare och även mig själv igen att Frasse, min katt, är tillbaka i huset igen och tar snällt sin medicin..
Idag har jag fått ljus turné erbjudande med euskefurat som jag har lite svårt att pussla in men ska försöka mitt bästa. Väldigt härliga Pite bor det där gänget och Pär som gör det mesta musikaliska i låtarna och jag har som plan att jobba ihop här framöver med mitt musikaliska material. Skulle skickat massa låtar till honom i sommar som aldrig blivit av och min prio lista bara ökar o ökar för varje vecka som går. Nu när vi fått ordning lite här i huset är det första jag ska göra o fixa mitt musikrum och skriva nytt material . Jag är peppad på att pröva slå ihop ett band med lite äldre män som vart i branchen  dryga 20 år för att se vad som kan hända. Kanske Pär och jag kommer  funka klockrent ,det är iallafall värt att pröva. Annars fortsätter min vecka som vanligt med repetioner och tekniksa lösningar på scenen på Trollflöjten oich jag hoppas att vi ses den 20 då oprean har premiär.
Tack för denna vecka och hoppas ni fått en liten inblick hur mina dagar o mitt liv ser ut just nu. Det var det jag kunde bjuda på för denna gång .
Avslutar med Kenneth Kvarnströms ord i ljusverkstan. OJ kvinnor..kvinnliga tekniker alltså  oj oj   är ni många här i huset ?  Jag hoppas det ska bli en mer o mer vanlig syn på scenerna runt om i landet. Helt otrolig minoritetsgrupp man befinner sig i men det är förändring i luften , det känner jag på mig. Kan förtydliga att Kenneth var väldigt glad över att se kvinnor i svarta kläder ( teknikernas kännetäcken ).

/ Moa

Kommentarer
Postat av: Anonym

öööööh! Vet du om att du har kort på renar när du jiddrar om älgar??!!?!!!! :O:O:O

2008-09-01 @ 17:35:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0