Umeå.

Jag har bott i några byar, även i några städer, varav Umeå är en.

Umeå är en vacker stad.
Det är en trygg plats att leva på.
Här kan människor bada mitt i stadskärnan.
Här kan man fiska från kajens kant.
Strandpromenaderna befolkas dagligen av joggare, hundägare, stavgångare och strosande individer.
Uteserveringar dräller runt i centrum, fantastiskt vackra och trevliga.
Vi har de aff'ärer vi behöver.
Bussarna går relativt ofta för vår stads storlek.
Parkerna är gröna och lummiga, överallt sitter grupper av människor. De fikar, lunchar, picknickar.
Alla på en och samma gröna yta.
Kultur finns i många former.
Det finns så många bra saker.

Men vad kan göras framöver?

Jag vill naturligtvis slå ett slag för kulturen.
Tänk ett liv utan konst, musik, tv, teater, tidningar, böcker...Alla kulturella uttrycksformer.
Vad tyst, tomt och intentsägande livet  vore och vad vore då meningen.

Jag tycker att Umeå "vill mer" är en bra slogan. Jag vill också mer.
Så varför inte?
Vill mer, ge mer, samarbeta mer, tänk positivt, var glad.
Vi lever i ett fantastiskt land, i ett fantastiskt norrland och i en fantastisk stad.

Och...

Det blir trots allt bara bättre, alltid. I långa loppet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0