Hälsa – en blodgivares bekännelser

Jag är en nolla, en rh positiv nolla,  En blodgivarnolla. Efter 25 år som blodgivare och drygt 150 givningar varav 120 i Umeå, ser armvecken ut som nåldynor. 150 givningar? Hur är det möjligt? Jo, jag är periodare, har givit plasma och trombocyter i perioder. Varför blir man blodgivare? Ja du, det finns många förklaringar och alla har sin egen, så även jag. Jag har fått blod och därför lämnar jag tillbaka med skyhög ränta.

  

Hälsa är att må bra och trivas med sig själv. För många upplevs jagandet efter hälsa och lyckan som lycka, så inte för mig. För att bli riktigt lycklig måste man kunna se sig själv i spegeln. Att ha kompisar och vänner är mycket vikigt för att må bra. Man behöver inte träffas varje dag men bara veta att de finns, är gott nog.


                      eldiga flammor

                      vidrör mitt inre

                      som sluter sig

  

sijo

  

Micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0