Ax, Ann-Katrin Sjögren

Ja, nu är det min tur att blogga, det blir spännande.
Jag börjar med en liten presentation. Jag är född som "bonnjänta" långt ute i skogen, men har sedan flyttat vidare. Senaste åren har jag bott både i Stockholm och i Umeå.

Målat har jag gjort sedan barnsben, min första tavla jag sålde var till min farfar. Den fick jag 50 öre för, jag var då inte gammal.

Hur kommer det sig att jag skriver här?

Jo, jag vill också vara med, jag vill också bidra i världen och göra någon skillnad.
Jag började jag blogga på Svenska Konstnarer , www.svenskakonstnarer.se/galleri/axart för två månader sedan, och har därefter fått blodad tand.
Och då dök  tanken upp på att blogga här också, att vara en del i kultur 2014-satsningen.

Vad gör jag då?
Ja, det lär väl vara det mesta. Jag är bildmakare på många olika sätt, och är utbildad inom dekorationsmåleri, dekormåleri och attribut.
Jag målar tavlor som jag ställer ut på olika internet-siter runt i världen. Finns därför representerad i London, Paris, Madrid, New York, Tjeckien och naturligtvis Sverige. Visst är internet fantastiskt?
Jag har förutom massor med samlingsutställningar ställt ut på tre separatutställningar också, i Piteå,  Umeå och Stockholm.

En barnbok ligger färdigillustrerad och färdigskriven på hyllan och väntar på bearbetning.

Visst kan livet vara spännande, vi vet aldrig vad som väntar.
Så länge vi lever finns det ett imorgon, en dag med nya möjligheter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0