Att leva blogg

Idag har jag ätit fyra chipspåsar.
Ha! Ett skämt. Fick bara lust att inleda på ett spännande sätt.
Måste börja med att tacka för kommentarerna. Känner mig riktigt välkommen här i Umeå. Jag har en röst, och jag fick ett svar. Underbart.
Förutom att en kvinna pekade finger mot mig idag när jag kom körande och råkade missa henne stående vid ett övergångsställe.
Jag var fullt upptagen och tänka på min blogg. Att jag måste göra så sjukt mycket sjuka saker just den här veckan, just för att ha något spännande att berätta i bloggen. Jag tycker den idén är slående. Varför inte skriva en roman där romanfiguren börja leva och prestera mer för sin blogg än för sig själv. Bloggande kan bli både tragikomiskt men även en livsnäring, ett ryck i kragen.
Kanske är det redan så för många. Man ställer till med mysiga middagar, gör något wacko på krogen och tar bilder på sin mattallrik för att ha något att berätta framför datorn på kvällen.
Det känns tryggt att jag bara ska blogga denna vecka. Jag ligger nog i riskzonen annars.
Men det är bara att erkänna:
På grund av att vilja låta spännande i den här bloggen tog jag en promenad runt Nydalasjön idag.
På grund av att vilja låta spännande i den här bloggen fick jag tummen ur och åkte till Universitetets kansli för att hämta en kurskatalog. Var nästan på väg att marknadsföra mig själv som inslag på "Kultur på Campus", men jag tappade självförtroendet ( = glömde bloggen för en stund).
På grund av att vilja låta spännande i den här bloggen slog jag följe med två präststuderande och min fästman på Superonsdag på Ålidhemskyrkan. Det vankades soppa och umgänge för en timme. Jag är ovan i kyrkan. Men jag ramlade inte en enda gång.
På grund av att att vilja låta spännande i den här bloggen hyrde vi den lättsmälta filmen Underbar och älskad av alla. När vi stod bland filmerna vandrade blicken efter något som bloggläsare kan tyckas låta som en häftig film att ha sett ikväll.
Skämt å sido, men visst har jag en poäng där.
För övrigt så bokades två nya jobb idag. En kombinerad workshop och framträdande i Hallstahammar för konsulter som "vill ha roligt och göra något annorlunda tillsammans". Samt en poesiworkshop för konfirmander i Sandviken ("som inte vill har roligt och egentligen inte vill vara tillsammans". Skämt.)
Som frilans blir man alltid glad för jobbförfrågningar. Det är tjusningen. Att hela januari ligger blankt är å ena sidan en skräck, men att två jobb ramlade in idag överväger allt.

Allt gott så länge!

Ingela Wall


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0