Först på plats

Måndag morgon och klockan är sju. Dyker upp på VK som förstaman. Det är alltid webbredaktionen som är först på plats. Så har utvecklingenblivit. Ja, nästan inte en minut är vk.se obemammad under dygnet. Nätterna sköts av en redaktion som sitter på Nerikes allehanda i Örebro och har koll på hela Sverige.  Den har vi tillsammans med några andra stora regionaltidningar.De ringer vår larmcentral och polis och lägger ut de nyheter som dyker uppunder natten. Och är det något som de tycker vi ska rycka ut på ringer de ochväcker oss.

Märkligt hur tiderna förändras. Under ganska många år frånbörjan satt jag ensam som webbredaktör. När jag var ledig eller åkte bort stodsajten stilla.

Det skulle inte accepteras i dag. VK:s nättidning är en avde största i landet. Våra besökare är inne oftare än på något annat håll ilandet. Läsarna förväntar sig  attvk.se alltid ska vara uppdaterad och att vi ska vara först på plats när dethänder något. Vi har ett stort ansvar och vi vill göra allt för att uppfylladet.

Så börjar min vecka. Hej förresten, jag glömde presenteramig. Jag heter Tom Juslin och jobbar som journalist på VK. Det passar bra förmig att blogga den här veckan. Den är mera händelserik än en normal vecka ochdå syftar jag främst till händelser vid sidan av nyheterna. Bland annat har jagett alldeles speciellt uppdrag i Köpenhamn i slutet av veckan.  En unik chans som inte många har fått.Men det får ni läsa om senare.

/Tom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0