Jenny Eklund - igen

Jag som tagit över stafettpinnen för 2014-bloggen den här veckan heter Jenny Eklund. Inte att förväxla med den andra (läraren) Jenny Eklund som bloggat här tidigare. Vi är för övrigt flera stycken i Umeå med samma namn, vilket kan vara en smula förvillande och förväxlande. Och ibland underhållande, när man får mejl eller telefonsamtal som hamnat hos fel Jenny....


Till vardags jobbar jag som huvudredaktör för Umeåregionens bibliotekssajt minabibliotek.se. Är journalist till yrket, har jobbat med de flesta media tidigare (radio, TV, tidning) och sysslar även med utbildning, främst inom skrivande (både självbiografiskt och för webb).

Många känner nog också igen mig som projektledare för Skriv för livet, där jag handledde ett hundratal seniorer i Umeå att skriva sitt livs historia. Det resulterade bland annat i handboken Skriv ditt liv och lite trevliga priser. Mitt senaste projekt är att samla sexordsmemoarer från kända och okända svenskar, och jag planerar även att starta en större sajt för alla som är intresserade av livshistorier av olika slag.

Här tänkte jag skriva om sånt som ligger mig närmast om hjärtat, så jag gissar det blir både webb och självbiografiskt skrivande och en och annan rad om mina kära knoddar därhemma (har tre barn i åldrarna 4, 7 och 11 år)  - och familjens galna projekt med att flytta ett gammalt hus.


Kommentarer
Postat av: Jenny Eklund

Vi möts i olika sammanhang men aldrig i verkliga livet :-)

2008-05-27 @ 16:03:06
Postat av: Jenny Eklund II

Kanske dags att boka in en dejt? ;o)

2008-05-27 @ 16:46:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0