Om integration och språkets betydelse

Mitt namn är Dimitris Athanassiadis. Jag kom till Sverige för 14 år sen. Huvudsakligen arbetar jag på Folkuniversitetet med Språkdating men jag är också lärare i spanska och nygrekiska samt lärare/forskare på SLU. Nästa vecka (10 mars) kommer jag att i en konferens i Stockholm prata om Språkdating. Under de dagarna som följer kommer du som läser mina inlägg att följa med när jag bygger min presentation. Du kommer att få ta del av mina tankar kring integration och språkets betydelse för integration.  Du kan också dela dina tankar med mig och de andra som läser bloggen genom att kommentera mina inlägg.  Idag hann jag inte jobba någon längre stund med presentationen men lite har jag gjort.  Jag kommer att börja med att presentera min organisation, visa Språkdatings logga och säga att projektidén föddes i Umeå som snart kommer att kandidera för att bli Europas kulturhuvdstad 2014.

              

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0