Konsumtion

Imorgon, den 15 Mars är det internationella konsumentdagen.

På SVT Debatt igår drevs en intressant diskussion om shopping och konsumtion som idelogi. Jag fastnade helt framför datorn när jag kollade igenom klippet via SVT Play alldeles nyss (: länk) Jag blev helt enkelt fascinerad och inspirerad, dock saknade jag under debattens gång ett mer globalt perspektiv.

Nu ska jag kura ihop mig i soffan och läsa "Sänkt pris kort datum - grundkurs i globalisering" av Anika Agebjörn och Annika Elmqvist för att vässa mina argument maximalt. Om jag får tipsa dig om en animation att kolla in just precis på den internationella konsumentdagen, så är det The story of stuff. Du kommer inte ångra dig om du kollar in den.

Dagens organisation: Sveriges Konsumenter i Samverkan

Elina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0