ELINA ANDERSSON

Jag är en snikig liten tonåring. För mindre än fyra månader sedan höll jag ett tal inför landstingsfullmäktige där jag bredde på om varför AER är ett så bra forum att knyta kontakter i och varför det är bra för Västerbotten i stort. Där och då tog någon tag i mig och erbjöd mig att skriva i den här bloggen.

Så jag tänkte, jag skriver den veckan när jag är i Strasbourg och träffar medlemmar ur Europaparlamentet, AER:s sekretariat, planerar upp våren med resten av Youth Team - det kan vara intressant att läsa om. Men jag är inte i Strasbourg den här veckan, om även mötet sker den här veckan. Jag prioriterade annorlunda, jag Elina Andersson prioriterade annorlunda än jag kanske borde. Så, därav kommer ni få följa en trött tonåring som snikade till sig en plats i Umeå 2014-bloggen en vecka i mars.

Jag heter Elina Andersson, kommer från Sjöland (Kittelfjäll), men bor just nu på Berghem i Umeå. Jag går International Baccalaureate på Östra Gymnasiet och gör detta år mina Final exams i Maj. Mitt engagemang breder ut sig från att vara ambassadör till Rättvisemärkt till ordförande för Vilhelmina Ungdomsråd där vi bland annat fixade en skateramp i juni, till att vara medlem i AER Youth Team och mycket annat.

 

Den här veckan ska jag

  • Trycka broschyrer på landstinget, som ska skickas till Landsting och Regeringskansliet
  • Planera in Europa Forum, finals och kommitté 2 möte i juni i Umeå
  • Recorded Oral i Engelska HL
  • Träna med herrarna och damerna, match på lördag
  • Inte på Strasbourg-möte..
I livet i övrigt så händer det en rad märkliga saker, som vanligt. Nu väntar jag och min sambo på att det ska komma en kille och kolla på vår lägenhet som vi sagt upp till juni. Därefter ska jag kuta på skolan och preppa lite grejer.

Kommentarer
Postat av: Lina

Det var nog ändå lite klokt att inte fara till Strasbourg den här veckan, du har ju fullt upp ändå!

2008-03-10 @ 15:16:19
Postat av: JP

Så kul att du prioriterar bort Strasbourg och prioriterar fram handbollen... aahha, ska bli kul och se dig på lördag iaf vännen. Då får vi catcha upp lite mer :)
Ha det gött

2008-03-10 @ 16:09:55
Postat av: Elina

Ja kanske är det bra att prioritera bort Strasbourg, den som lever får se om saker och ting urartar eller inte. :)

2008-03-10 @ 21:23:28
URL: http://anderssonelina.blogg.se
Postat av: bärit

Sakade Vilhelminas Ungdomsråd på Sveriges Ungdomsråds kongress! Hope all is fine!

2008-03-11 @ 09:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0