Tom i huvudet!

Gomorron.

Idag sätter jag mej förutsättningslöst vid tangentbordet för att hitta något att sända ut i etern.När jag tänker på ordet etern så blir jag lite skraj.Jag menar att världen och rymden är något mäktigt och ogreppbart för en liten åldrande människa.Känslan av att vara ett barn gör sig gällande inombords.
Det blir att föra tankarna tillbaka till det man har närmast sig själv.
Känn på ordet amatör. Det betyder jag älskar.Märkligt, idag känns det som om jag hatar ordet amatör.   Men för det mesta så är jag stolt över att vara det.Men inte idagoch efter gårdagen..Igår kände jag mej usel och bedrövlig inför en krävande regissör och mina proffskamrater. Idag gruvar jag mej att åka iväg till studion och prestera känslor på
befallning,eller att göra regissören besviken.
Kultur är en underbar pärla av magnifika upplevelser av känslor och synintryck.Själva skapandet sätter igång en
slags värk i kroppen . 
En del människor är uppfostrade att alltid vara till lags. En sån är jag jag .Som mobbad i skolan
under de första åren och ett krävande liv valde man att alltid vara till lags.50 år i servicebranchen har satt sina spår.
Känslan av att vara otillräcklig finns där hela tiden.

Just nu föll slutorden på plats i min hjärna. Upp med hakan gubbtjyv !
Önskar Er som läser denna rappakalja ett lättare möte med vardagen.

Bosse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0