Ditt liv på sex ord

Och för alla som inte orkar skriva en hel livshistoria, så finns det ju ett snabbt sätt att sammanfatta ditt liv. Skriv dina sexordsmemoarer!

På bloggen Ditt liv på sex ord samlar jag minimemoarer från kända och okända svenskar. I bloggens högerspalt kan du läsa om historien bakom projektet, så det behöver jag inte dra här. Hittills har över 400 bidrag kommit in, och det är en underhållande läsning.

Det som fascinerar mig är hur mycket man ändå kan utläsa av en människas liv på bara sex ord. Kärlek, misslyckanden, tillkortakommanden, flyttlass, utveckling och maträtter, till exempel.

Här är några av mina favoritsexordingar från samlingen:

Full av kärlek ingen vill ha.


Det handlar ändå alltid om mig.

  

Bouppteckning idag. Plötsligt en syster till.


Talang. Genialisk. Lovande. Passé. Besviken. Bitter.

  

Sjuk? Nej, jag har bara MS.

Rädd men nyfiken gjorde jag det.

Köpte motorsåg. Aj! Tre tår saknas.


För tillfredsställd för att vara lycklig?


Slapp och oengagerad: en dålig kombination.

Äsch, jag skulle kunna välja hur många som helst. Gå in och läs själv istället, och välj dina egna favoriter. Och framför allt: skicka gärna in ditt/dina bidrag till samlingen!

Kommentarer
Postat av: Catarina

Min absoluta favorit som jag alltid kommer att bära med mig är sex ord skrivna av ett barn:

JAG KAN SPRINGA FORTARE ÄN LIVET

2008-06-04 @ 21:57:43
URL: http://regipunktnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0