Äldre unga och stöd?

Åhh vilken pepp!!
skejt i nolia flera timmar idag. Träffade massa småbarn som ville lära sig och var riktigt duktiga! Tänk om man ändå började när man var liten. Men jag är ett levande exempel på att det aldrig är försent. Jag började när jag var 20 år!

Ikväll ska jag impulsfölja med en vän som införskaffat sig en motorcykel. Han ska till nordkap men jag ska bara åka med till Skellefteå, tälta där nånstans och sedan lifta hem imorgonbitti för att bege mig till bröllop imorrn em till min  barndomsvän ute i Holmsund, mitt första kompisbröllop - nu börjas det, vuxenlivet! Har aldrig sett så mkt bäbisar som detta umebesök!

Jag älskar att vara hemma å hälsa på i Umeå. Scharinska igår, massa finingar och massa dans. Åker tillbaka till Uppsala på lördag för att sedan åka runt med rättviseakademin på en Sverigeturné på festivaler å informera om Israel och Palestinakonflikten. Ska du på way out west, peace and love eller Urkult så får ni gärna hälsa på i vårt tält och spela Israel/Palestina-spelet.

Jag kom på att jag kommer vara hemma i Uppsala max 7 dar i sommar.. men det grämer jag mig inte över. Mycket roligt som händer denna sommar!

Jag var på frukost med Jenny från Hamnmagasinet och sedan lunch med chefen för fritid ung (gamla fritidsgårdsenheten) och samma ämne dök upp under båda samtalen. Ekonomiskt stöd för äldre unga.. + 20, saknas! Påse pengar är ju bara till unga upp till 20 år. Och kulturförvaltningen vet jag inte hur dom stödjer? Detta är verkligen något som har falltid mellan stolarna... Som tex den klockrenaste festivalen ever. Täfteåfestivalen, som tillslut som tur var fick stöd... men vad tänkte man innan? Äldre unga har så sjukt mkt att ge yngre unga i arrangemangsväg och på många andra sätt. Något som kulturhuvudstadssatsningen verkligen borde satsa på är pengapottar för unga upp till åtminstone 30 år.

Nu ska jag ut på vägen. Pappa blev orolig när jag ringde och berättade detta. Jag tycker om att känna att jag lever!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0