Jazz?

Jag vet var jag hade velat vara i kväll. Inte på jobbet. 

Nej, utan på Stockholm Jazzfestival. 

Jag gillar inte jazz, inte alls. Men när huvudnumret är Mary J Blige, då hade det varit värt att åka dit. 

Fast jag får skylla mig själv. Hade ingen som helst aning om att hon skulle dit förrän i helgen, för vem kunde tro att hon skulle dyka upp på en jazzfestival?? Som det verkar just nu tycker inte recensenterna att det var en så lysande spelning -besvikna över att den var kort och sömning.

Men den hade garanterat slagit en kväll på jobbet.

 

Läste om en familj i Göteborg som döpt sin flicka till Luleå. Tydligen ett barnprogram, men även det har jag helt missat.


Kommentarer
Postat av: Anders

Dom har både rätt och fel om Mary J B. Hon började tamt med ett medley och medleyn lyfter väldigt sällan. Senare i konserten körde hon ett till medley och hon avslutade med två sömniga extranummer. Men före extranummren var det en c:a 30 minuter då hon sjöng engagerad och, som det brukar heta, från tårna och då var hon bra. Riktigt riktigt bra.



Jag hade högre förväntningar på konserten men det slog alla gånger en kväll på jobbet... :-)

2008-08-06 @ 13:34:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0