Jag vill drömma större.

En person som inte har en dröm kan inte få en dröm att gå i uppfyllelse. De senaste veckorna har jag fått frågan, "vad är det som driver dig", ett antal gånger. Jag tror att jag svarat olika varje gång. Det är känslan av att få se resultat, att det som låg på ritbordet blev verklighet, som är en stor motivation för mig. Att få drömma om att omöjliga saker ska bli möjliga. En vän har en gång sagt att om det är någon som ens skulle orka försöka bygga en pyramid så är det jag, hon syftade på min envishet. Kan hända är det sant.

Min poäng är i alla fall att jag är trött på att drömmarna ska vara influerade av vad som är möjligt. Det här med kulturhuvudstad är bra för det får oss att drömma större och ta in hela Europa i vårt perspektiv.

Om det är någon som inte har sett eller hört Fredrik Häréns föreläsning ännu så se den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0