Att jobba med Robert och Koffe

Vi är tre på kontoret. Det är Robert och jag som jobbar med Humlans konsert och festivalverksamhet dvs. Umeå Open, Popup och annat som vi har pågång, sen är det Koffe som jobbar med Humlans kulturgrupper, arrangemang, klubbar och annat. Jag har aldrig varit tre på ett kontor och jobbat med kulturverksamhet förut. Det har många fördelar.

Vi bollar idéer mellan varandra, får återkoppling på en gång och spinner vidare på varandras infall. Vi vågar mer eftersom vi har tid att tillsammans reflektera och tänka genom olika scenarion. Vi har olika perspektiv och vi lär oss jättemycket eftersom vi har olika kunskap sen tidigare.

För en tid kom en vän till mig och tyckte att vi skulle ha en producentklubb, där vi som producenter fick träffas och prata producent saker. Vi träffades och jag insåg snabbt att det är något som jag verkligen har saknat. Tänk om det fanns ett högkvarter för kulturen i Umeå. Där vi som jobbar heltid kunde ha våra arbetsplatser i samma korridor, och där det fanns vakanta projektplatser för arrangemang/klubbar etc. som jobbar ideellt och endast delar av året. Jag tror att samarbeten och nya konstallationer av kulturaktiviteter skulle frodas i en sådan miljö.

Möten mellan människor är otroligt viktiga för att nya idéer ska födas. Kan vi inte fixa lite fler mötesplatser?

Kommentarer
Postat av: Ja!

Ett sånt nätverk vore jättebra!

2008-04-05 @ 12:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0