Union of Baltic Cities - Ungdomskonferens

Igår kom vi hem till Umeå efter konferensen i Pärnu. Min plan var att rapportera om konferensen redan igår men jag somnade i soffan efter middagen och vaknade 12 timmar senare... Det bestående intrycket är att där varen massa engagerade ungdomar med olika erfarenheter och intressen. Jag blev imponerad över hur snabbt alla började kommunicera med varandra. I vanliga fall tycker jag att det brukar ta ett par dagar innan alla värmt upp sig med att kommunicera på engelska med främmande människor men under denna konferens gick det på nolltid!


Tyvärr upplevde vi svenska representanter på ungdomskonferensen att innehållet inte hade den höga kvalitet vi förväntat oss. Bland annat var det inte alls deltagarfokuserat och aktivt under den första dagen utan det blev mycket att sitta och lyssna, först dag två fick vi aktivt delta. Jag tror att eftersom vi tre hade erfarenheter från bl a URIX (en årlig svensk åsiktsfestival för unga) så hade vi nog för höga förväntningar.


Trots det var det roligt att träffa alla glada, trevliga och kreativa ungdomar! Vi knöt kontakter med unga från Lettland, Tyskland, Finland och Norge. Förhoppningsvis kan vi göra något tillsammans i framtiden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0