Kultur-prao?

Sista bloggen för mig ... lite sent men känns som jag vill avrunda innan nästa person tar över.

Började dan med att åka ut till stugan för att koppla ur vattnet. Har råkat ut för sönderfrysta rör och toalettstol förr så jag tog med glykolen också. Kanonväder, högt vatten, spegelblankt, luften som Ramlösa, ville inte åka hem. Men det blev ingen båttur, bara ösa en och länspumpa den andra båten. Gäddorna drog en suck av lättnad....  Kultur? Ja definitivt.

Hem, packa ihop träningskläder och iPod ... mot IKSU. Roddmaskin och några "lyftmaskiner" för välbehövlig magträning, därefter löpband ..... lite trist jämfört med stavgång runt Nydala, uthärdligt tack vare the Band, Stones, Los Lobos och Dylan förstås. Saknade  havet vid roddmaskinen, tänk en 3D-display och vattenljud eller glasögon och hörlurar och illusionen att springa på Gammlia i Google Earth  där löpbandets fart och lutning matchas mot det man ser på skärmen .... kultur? ja för mig absolut!

Kom in i omklädningsrummet, duschade och konstaterade att jag glömt handduken ..... efter en stunds svärande hittade jag några pappershanddukar..... kultur ? nja inte särskilt kul i alla fall

några funderingar ... beslutsfattare och etablerade kulturföreträdare borde få göra prao hos ungdomskulturerna, musikerna, skatearna, apbergarna, lanarna m fl för att bättre förstå vad det handlar om och för att skapa en riktig dialog med dem, ta dem på allvar ... finns mycket för samhället att vinna på det

gör som norrlandsoperan som öppnade dörrarna för hårdrockarna och körde en konsert med integrerad hårdrock och klassisk musik, låta skolungdom skapa en opera - bloggoperan mm

bildmuseet öppnade dörrarna för graffittimålarna/konstnärerna lät dem måla hela den stora konsthallen, släppte in skatekulturen med dess konst, evenemang och performance i en av de mest besökta utställningarna, skatetävling och uppvisning i konsthallen i kombination med live rockmusik.... mer sånt

ideer? rymdkonst i Google Sky på Umevatoriet, distribuerad rockfestival i Umeå City Arena- Google Earth genom hopkoppling av SkyCom Arena, Norrlandsoperan och Folkets Hus,  ........ 

"....and if my thought-dreams could be seen, they probably put my head in a guillotine. but it´s all-right ma, it´s life and life only" (Dylan)

Tack för mig ... nu bloggar jag ut

Torbjörn J
Innovation Impact

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0