Elin och fin Fulkultur

Jag är Elin Örebrand. Musiker, låtskriverska och kantor. Kommer från Tvärålund, men bor numera i Klabböle. Jag släppte skiva i våras och åker runt med mitt eget material och spelar i slott och koja. Själv med pianot eller med band. Jag kombinerar det med spelningar mitt partyband Full Tank. Är utbildad kantor men jobbar bara lite med det nu. Leder en kör här i Klabböle som vi kör igång ikväll för den här terminen. Jag vill ägna den här veckan till att tycka till om kultur och framför allt musik.

Jag håller på med fin fulkultur. Jag spelar rock?n?roll på krogarna, släpper en skiva som spelas på P4 och tvekar inte en sekund att för hundrade gången spela Blott en dag om det önskas. Fin fulkultur. Inget jag lär få några statliga bidrag till. Däremot lyckan över att få rocka mig svettig med grabbarna och en sjungande publik, människor som trallar med och blir glada av min skiva och sorgehus som får den begravning de önskat. För mig är det den finaste av kulturer och den kultur som jag brinner för!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0