Idag - äntligen!

Idag har det äntligen blivit min tur att blogga. Jag har sett framemot det ett par veckor och tänkt stora tankar. Men nu när jag äntligen sitter här och ska skriva ett första inlägg är det märkvärdigt blankt i huvudet. Scenskräck kanske? Jag börjar med en presentation.

Vem är jag och varför ska jag skriva?
Jag föddes för 31 år sedan på numera nedlagda BB i Vilhelmina och har flyttat runt en del i Västerbotten. Sedan 1999 är jag bosatt i Umeå och är mest aktiv som besökare och inte utövare av Umeås kulturutbud. Vissa institutioner och ställen här i Umeå har jag varit en flitig besökare hos, medan andra har gått mig helt förbi måste erkännas. Men det är aldrig försent att testa någonting nytt.

Just nu läser jag första terminen på Biblioteks- och Informationsvetenskapliga programmet vid Umeå Universitet och känner att jag är oerhört rätt i livet. Det finns så många intressanta aspekter med bibliotek och hela den sfär som biblioteken ingår i - kulturlivet. Därför kommer jag under veckan slå ett slag för biblioteken som mötesplats för idéer - stora som små- och som plats för reflektion såväl som vetgirighet.

I övrigt
Som student, småbarnsmamma, musikintresserad och bokälskare så har jag vissa favoritställen i den här stan: Schmäck med dess blandning av café, butik och musikutbud, Scharinska som gjort en jättesatsning på musikscenen här i stan, Stadsbiblioteket och kanske framför allt Sagorummet med dess vackra glasfönster och mjuka madrasser som är utmärkt som utflyktsmål tillsammans med dottern, Bildmuseet och hela Gamliaområdet där gammalt blandas med nytt och ständigt ger upphov till nya upplevelser, Kulturcentrum för barn och unga som vi besöker på (inte alla) lördagar.

Mina favoritställen kommer jag nog att återkomma till senare under veckan.

På återseende!

Kommentarer
Postat av: Maria

Kommer givetvis att följa ditt bloggande i veckan!

2007-10-22 @ 12:06:24
Postat av: Frida

Jag med!

2007-10-22 @ 13:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0