Dag 6 - avslutningen

Idag har som sagt Kulturnattas programtidning kommit ut i VK. Det finns väldigt många intressanta saker där och jag som har jobbat med Kulturnatta tycker att det allra mest intressanta är vad som händer innan, det som leder fram till alla dessa kulturhändelser. Samarbetena, mötena, skapandet. Många av de koncept och idéer som arrangörer och kulturutövare kommit med är geniala. Mest imponeras jag av den nya föreningen Transcendence som uppstod ur en idé om att nån borde arrangera trance under Kulturnatta. Några dagar senare tog vi ett möte med de som hade nämnt idén, och de hade redan planerat allt. Artister, teknik, tält, rubbet.

Ta och kolla in programmet och se vad tycker är intressant! Vad jag själv helst vill se under Kulturnatta är:
  • Appendix
  • Transjoik 
  • Johan Piribauer och Gruvtolvan 
  • Mexicoma
  • Öppnar inom kort
  • HIT!, Humaniora & IT
Imorgon är min sista bloggdag men jag kommer inte ha möjlighet att skriva något då. Jag hoppas att jag har tillfört något till Umeå2014-projektet, och att vi ses på Kulturnatta 18 maj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0