Dag 2 - Läsaruppdraget

Idag har jag som sagt ett uppdrag till er läsare. Eller rättare: två olika uppdrag, så ni får välja vilken nivå ni vill lägga ert engagemang på.

Jag vill göra en ovetenskaplig undersökning av hur många och vilka som faktiskt går in hit och läser bloggen. Det finns inte (vad jag vet) någon webtjänst som gör att man kan räkna antalet besökare som faktiskt LÄST innehållet på en sida. Så därför skulle jag vilja be er, allihopa, att skriva en kommentar till detta inlägg.

Variant ett - minsta möjliga ansträngning:
Skriv bara nånting. "Hej", "+1" eller liknande. Bara så att vi kan få veta att ni finns.

Variant två - lite mer info:
Skriv kort om dig själv. Varför läser du Umeå 2014-bloggen? Vem är du i kulturlivet? Politiker, kommunal tjänsteman, utflyttad Umebo, konstnär, betraktare etc.


Jag ska försöka hinna med att ge er ett till uppdrag, av kulturpolitisk kaliber, innan dagen är slut.

Jag uppmanar också samtliga att komma på Umeå 2014:s öppna möte ikväll och ta reda på mer om satsningen och säga vad ni tycker.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag läser bloggen och kommer på mötet ikväll, för jag ska skriva om det i VK. :-)

2007-05-08 @ 14:54:02
Postat av: Ano Nym

Jag ska också på mötet ikväll. Hoppas att bullarna är nybakade.

2007-05-08 @ 15:05:32
Postat av: Bert Karlsson

Hej! Först!

2007-05-08 @ 16:48:43
Postat av: Ljusning

Hej hej

2007-05-08 @ 22:00:42
Postat av: Elli

Hej! +1 ;)
Jag leker också med leksaker fast jag är vuxen, och är världens kultureventknarkare. Ses på kulturnatta!

2007-05-09 @ 00:59:46
URL: http://ellionline.blogspot.com
Postat av: Koala Bear

Vuxna har också leksaker, men inte lika färgglada.

2007-05-09 @ 07:19:20
Postat av: LennART

Konstnärer är vi allihopa, jag också. KHÅ mötet hade några intressanta vändningar. Frågan är varför det bara är samma folk som kommer till olika kulturella sammandragningar. Fortfarande kvarstår frågan,har Umeå gjort sig förtjänt av att stå värd för KHÅ-2014. Sammhällsmedborgarna här i Umeå måste börja visa intresse samt ta del den kultur bjudes.
Hoppas ni alla som läser denna sida, tydligen 6 styckna inklusive mig, kommer på MADE som börjar idag Onsdag.
Nu tillbaka till mina Vetenskapliga gärningar.

/LennART

2007-05-09 @ 09:20:51
Postat av: Hustomten

Vasarunu? Skull man lämne en kömmentaer? :)

2007-05-10 @ 01:51:26
URL: http://precis.vadsomhelst.com
Postat av: Bärrt

Kommentar till LennART: Utmärkelsen är inget man fårför lång och trogen tjänst eller efter att ha utfört uppdrag väl. Den är mer som ett stipendium där man ska visa juryn vad man VILL göra (med kulturlivet i Umeå).

2007-05-10 @ 16:25:45
Postat av: Anonym

Jag har läst! ;)
Varför? Ja men varför inte, vi har ju varit kombo's så just din medverkan var lite intressantare än de som för mig är anonyma människor!
Tittar in här ibland i största allmänhet också.

2007-05-20 @ 00:04:11
Postat av: Chi

Jag har läst! ;)
Varför? Ja men varför inte, vi har ju varit kombo's så just din medverkan var lite intressantare än de som för mig är anonyma människor!
Tittar in här ibland i största allmänhet också.

2007-05-20 @ 00:04:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0