Rader från en blivande kulturtant

Gomorron Umeå.


Idag har jag lovat en träff med VK för ett samtal om internationella kvinnodagen. Jag har en riktigt dålig hår-dag och att jag har på känn att jag kommer säga ngt polititiskt inkorrekt som vanligt... Amerikanska uttrycket I wouldn't touch that one with a ten inch pole passar bra i mitt fall vad gäller feminism så jag ska försöka övertala min Schmäck-kompanjon Josefin Holmgren att gå istället.


För övrigt har jag plötsligt drabbats av en längtan ut i glesbygden. Satt en lång stund igår och letade
efter renoveringsobjekt. Kanske efter att mannen hemma börjat prata om att flytta till Oxford precis då jag börjat känna mig hemma i Umeå igen. Skulle vilja ha ett ställe att återvända till, gömma mig och förvara mina böcker och målningar. Hursomhelst mycket vuxenpoäng till mig då alla kulturtanter i en viss ålder verkar börja längta ut till landet.


Dagens kulturgärning är att jag köpt två operabiljetter.  Där har jag gjort det lätt för mig kanske du tänker så jag ska försöka hitta på ngt svårare till imorgon.

PS: Rekommenderar reggaebandet Glesbygdn:
http://www.glesbygdn.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0