Brottsvåg!

Tusan!
Det blev inget repande igår med bandet. Men jag tog i alla fall och hörde efter om det där med utropstecknet.... Så när första vinylsingeln eller affisch med oss på uppenbarar sig kommer det att stå ”Brottsvåg!”. Så nu vet ni vad ni ska kolla efter.

Idag går jag på en slags söka-jobb-på-ett-nytt-sätt-kurs på Trygghetsstiftelsen. Stiftelsen är något vi
statsanställda kan använda oss av när vår tjänst tar slut eller om vi blir uppsagda. Det är ju jämra schysst i dessa tider!

Grejen är ju bara – vad f-n vill jag göra? Finns det någon som vill anställa en etnolog som är expert på skräckfilm? Låter lagom brett va? Sen får man lära sig på den här kursen att det är ens funktionella kompetenser som räknas – alltså de egenskaper och erfarenheter man har, som visat sig vara en hel hög.

Dessutom ska man bara söka de jobb man VERKLIGEN vill ha.... Då ska vi se. Jag vill ha ett jobb med fria arbetstider, schysst betalt, som är roligt och skapar lycka hos mig och andra. Klappat och klart. Då börjar jag att söka....

Kommentarer
Postat av: A Bc

Men hur funkar namnet "Brottsvåg!" utomlands när ni slår internationellt? Tänk stort!

2007-03-29 @ 07:29:20
Postat av: Jonas Danielsson

Ja, alla texter är på svenska så särskilt internationella kommer vi aldrig att bli ändå :-)

2007-03-29 @ 09:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0