Anders Sundén presenterar sig.

Så var det vecka 23 och veckans bloggare ber att få presentera sig.
Namnet är Anders Sundén, ursprungligen från Ö-vik, men känner sig numer som äkta Umeåbo (Fast laget i hjärtat heter Modo)
Kultur ligger nära hjärtat speciellt då musik. Musiken har alltid fått ta en stor plats i allt som jag ägnat mig åt under åren. Fast jag kan nog anses vara en kulturallätare, men jag väljer noga vad jag vill se alternativt höra.
Började min bana inom kultersvärld som discjockey under gymnasiestudierna i Ö-vik och fortsatte med det under studieåren i Umeå, fast då på Gamla Kåren (det som idag heter Scharinska Villan) och Krogen Krogen och Universum. Åtta år var jag vara med som programledare för radioprogrammet "I Afton Dans", en vansinnigt rolig tid. Säg den dansbana i norra Sverige som jag inte besökt.
Idag återfinns jag som handläggare inom Arbetsmarknadsverket på en specialförmedling för kulturarbetare. Jag har rollen som samordningsansvarig för de kulturarbetare som finns inom Scen och Tonområdet, dvs. skådespelare, musiker, dansare, ljud och ljustekniker m.fl. Arbetsområdet är i princip från Gävle i söder och till Kiruna i norr, med ett speciellt ansvar för Västerbotten. Jag jobbar alltså med arbetsmarknadspolitik inom kulturområdet.
På fritiden jobbar jag gärna med Umeå Bluesförening, där jag sedan 5 år är ordförande.
Att få vara med om denna resa som vi alla nu befinner oss på, dvs., färden mot 2014 och Kulturhuvudstadsåret känns enormt spännande, för mig känns det nästan som om resan i sig själv kan få bli målet
Efter att ha skrivit ner dessa rader så ska jag lägga på en CD med Gary Primich "Ridin? the Darkhorse", en alldeles utmärk CD.

Kommentarer
Postat av: Caroline

I mitt hjärta finns också Modo. Och jag har inte ens bott i Övik. =)

2007-06-08 @ 13:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0