Hej!

Hej
Jag heter Gunnar Eklund och ska vara er bloggare i veckan.
Jag jobbar som frilansande skådespelare, uppväxt i Skellefteå och bosatt i Umeå sedan 1991. Om ni vill veta mer om mig och vad jag gjort på scen så tycker jag att ni ska göra ett besök på min hemsida:
gunnareklund.se
Just nu jobbar jag på Västerbottensteatern i Skellefteå och är med i "En Midsommarnattsdröm" som spelas på kyrkholmen i Skellefteå. Det är andra sommaren som vi spelar denna klassiska Shakespeare-komedi, men nu närmar vi oss slutet. Denna vecka är nämligen den sista vi spelar. Många av er kanske redan har semester, min börjar nästa måndag. Som skådespelare har man ofta andra arbetstider än andra yrkesgrupper. Därför är denna måndag min "lördag" och imorgon är min "söndag" sedan spelar vi onsdag t.o.m. söndag. Till detta kommer att vi jobbar på kvällen när de flesta är lediga. Och som allt detta inte skulle räcka så jobbar jag alltså 15 mil hemifrån så det blir lite si och så med det sociala umgänget.
Nu märker jag hur alla Umebor tänker "Vadå 15 mil? Det är väl bara 13,5 mil till Skellefteå!"
Förvisso ? men jag bor ett par mil utanför stan. I det natursköna Dalsjö ett par kilometer från Överboda.
Idag ska jag ägna min lediga dag åt att köra skräp till återvinningscentralen i Gimonäs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0