Farligt yrke

Jodå. det blev föreställning igår. Regnet var ganska intensivt mellan 5 och 6, men höll sig borta när vi startat föreställningen. Men en blöt träscen blir ganska hal och en vurpa hann jag med igår. Som tur var slog jag mig inte fördärvad. Och jag var inte den ende som halkade och slog mig. Skådespelaryrket kan vara riktigt farligt ibland. Någon har hävdat (jag vet inte om det är sant) att skådespelare är den enda yrkesgruppen som får arbeta under hängande last utan skyddshjälm.
Idag vräker regnet ner igen. Vi får hålla tummarna och hoppas att det lugnar ner sig till ikväll.

Innan varje föreställning har vi en samling där vi talar om saker som varit eller hur vi ska hantera olika situationer som kan uppstå. Igår t.ex. bestämde vi att göra om lite p.g.a. regnet. Men oftast är det bara en ren peptalk innan föreställningen. Jag bifogar ett foto från samlingen innan föreställningen igår. Den är tagen med min mobiltelefon så kvaliten är inte den bästa.
image267

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0