Marsvin och pepparkakshus

Hej igen!

Igår skulle jag och min son Lukas bygga pepparkakshus. Ni ska veta att jag inte är den pyssliga typen men det kan ju vara trevligt med lite julstämning. En dålig egenskap är jag inte har något tålamod alls i princip.
Vårt hus blev skevt redan när vi limmade ihop första gaveln. Och det blev inte bättre.
Till slut ville jag bara kasta ut styggelsen från balkongen men min son tyckte att vi kunde ha det som spökhus.
Vi kletade fast spindlar och fladdermöss som var kvar sen halloween och Lukas skrev "Evil" med grön kristyr på taket. Då blev det bra stämning.

Idag har jag jobbat som en iller för att se till att jag ligger bra till nu när jag ska vara ledig. I 15 dagar!!! Vilken lyx.
Sen bjöd företaget på julfika med massor med goda bakverk och kakor. Kaffe och glögg. VD:n höll tal och sa att vi skulle få leta efter våra julklappar för att bränna lite fett. Vi kände oss extra tjocka när vi irrade omkring och sökte paketen men jag kompenserade det jag eventuellt hade brännt bort i letandet med att ta en friterad kaka till.

Nu är jag hemma och eftersom jag åker bort i morgon har jag fullt upp. Lukas är ute och åker skridskor så jag har redan hunnit damma, plocka undan, dammsuga och göra fint hos marsvinen.
Marsvin är dom mest onödiga djur. Ganska gulliga i och för sig men jag kan ju inte påstå att jag tar upp dom och gullar med dom speciellt ofta. Det får Lukas och hans kompisar göra. Dom bajsar och kissar övernaturligt mycket för deras små kroppar och skriker som något ur en science fiction-film om man öppnar kylskåpsdörren. Dom vet att gurkan bor där. Dom hette Soja och Piggelin från början men Lukas döpte om dom till Marvil och Svinvil vilket jag tyckte var ganska fyndigt.

Hörs i morgon!
Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0